مزایای شارژر اصلی هواوی

 

شارژر اصلی هواوی -از امداد موبایل www.emdadmobile.net بخرید- نیز مانند هر برند دیگری, مورد سوء استفاده سازندگان اجناس تقلبی و نامرغوب قرار گرفته است. استفاده از شارژر اصلی علاوه بر اینکه در طول عمر باتری نقش به سزایی دارد, از ایجاد هزینه های اضافی برای صاحب تلفن همراه ناشی از عملکرد غیر استاندارد شارژرهای تقلبی جلوگیری می کند.

علاوه بر این موضوع شارژرهای اصلی در صورتی که به خوبی نگهداری شوند و از عوامل آسیب زننده مانند آب, ضربه, جریان برق بیش از اندازه و غیر استاندارد, حرارت و مواردی از این قبیل در امان بمانند, عمر قابل قبولی دارند و در نتیجه عمر باتری و همینطور گوشی تلفن همراه نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد. هر تلفن همراه بر اساس نوع عملکرد و قطعات به کار رفته در آن نیازمند مقدار خاصی از جریان ورودی در مدت زمان مشخصی است. برق شهری در دنیا در دو ولتاژ 110 و 220 ولت موجود است. واضح است که این مقدار ولتاژ برای دستگاه کوچکی مانند تلفن همراه بسیار زیاد و آسیب زننده است. در این حالت استفاده از شارژر به عنوان پلی بین جریان برق شهری و تلفن همراه ضروری است. در شارژر توسط مدارهای تعبیه شده در آن, ولتاژ برق شهری کاهش پیدا کرده و به حدود 5 ولت و شدت جریانی بین 1 تا 2 آمپر برای گوشی هواوی میرسد. این مقدار نه به باتری و نه به گوشی آسیبی نخواهد رساند. در شارژر اصلی هواوی این موضوع کاملا رعایت می شود اما در شارژر تقلبی هواوی, میزان ولتاژ خروجی از شارژر دارای نوسان است به این معنا که جریان برق ورودی به گوشی یکنواخت نخواهد بود و همین قضیه می تواند باعث آسیب جدی به باتری گوشی هواوی و سخت افزار گوشی شود. شاید بارها در اینترنت خبر انفجار گوشی در حین شارژ یا برق گرفتگی صاحب گوشی در زمان کار کردن با گوشی که در حال شارژ شدن است را شنیده اید. این اتفاق دقیقا به همین دلیلی که ذکر کردیم رخ می دهد. ورود جریان بیش از حد به هر وسیله الکترونیکی سبب گرم شدن بیش از حد قطعات و آتش گرفتن آنها می شود. علاوه بر آن تمام سخت افزار داخلی تلفن همراه در مقدار جریان مشخصی, کارایی استاندارد را ایجاد می کنند و اگر این جریان از حد مجاز عبور کند به علت تخلیه الکتریکی ناگهانی که در قطعات رخ می دهد, گوشی تلفن همراه تبدیل به یک رسانای قوی جریان برق شده و باعث برق گرفتگی شخص پس از لمس گوشی خواهد شد. با این توضیحات امیدواریم اهمیت استفاده از شارژر اصلی هواوی به جای شارژرهای غیر استاندارد و تقلبی را متوجه شده باشید.

تفاوت شارژر اصلی و فرعی (برند های متفرقه یا تقلبی) هواوی

مبدا اصلی برند هواوی کشور چین می باشد. بسیاری از برندهای معتبر دیگر تولیدکننده تلفن همراه نیز بعضی از قطعات خود از جمله شارژر را به این کشور سفارش می دهند. پس اگر روی آداپتور شارژر عبارت MADE IN CHINA  را مشاهده کردید, لزوما به معنای تقلبی بودن آن نیست. ویژگی های زیادی بین شارژر اصلی و شارژر تقلبی هواوی, متفاوت است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. 1- جنس بدنه شارژرهای اصلی هواوی سفید مات است. پس اگر شارژری را با بدنه سفید براق دیدید در اصل بودنش شک کنید.

 2- از چندین سال پیش که شارژرهای سیم متصل, جای خود را به شارژرهای دارای کابل USB  دادند, خرید شارژر نیز علاوه بر دقت به آداپتور نیازمند دقت به کابل نیز شد. کابل های شارژر اصلی هواوی قابل انعطاف و نرم و از جنس پلاستیک سفید و بدون رنگ یا روکش هستند. همچنین نوشته های بر روی سیم به صورتی چاپ شده که کاملا خوانا و واضح باشند. قسمت فلزی کابل که به گوشی هواوی متصل می شود در شارژرهای اصلی, دارای پین های استاندارد است به طوری که برای اتصال به گوشی نیازمند فشار نباشد و همچنین کاملا در درگاه گوشی ثابت شده و به اصطلاح لق نباشد. طول این قسمت فلزی نیز در شارژر تقلبی هواوی از شارژر اصلی مقداری بلندتر است. قسمت  USB آنها که به شارژر متصل می شود نیز ظریف بوده به طوری که در شارژر تقلبی هواوی پین های داخل قسمت فلزی به راحتی قابل دیدن هستند ولی در شارژر اصلی این طور نیست.

 3- درگاه اتصال کابل USB در شارژر اصلی هواوی در قسمت بالای آن است ولی در شارژر تقلبی معمولا درگاه در قسمت کناری شارژر قرار دارد. 4- در شارژرهای اصلی نام برند هواوی روی بدنه شارژر هک شده است ولی در شارژر های تقلبی این نام به صورت چاپ شده و با رنگ بی کیفیت است.

4- طول کابل شارژرهای اصلی هواوی بین 1 تا 2 متر است و طول کمتر یا بیشتر از این مقدار مربوط به شارژرهای تقلبی است که این نکته مستقیما بر طول عمر باتری گوشی هواوی اثر گذار خواهد بود چرا که مدت زمان شارژ شدن باتری را نامنظم خواهد کرد.6- شارژرهای تقلبی نمی توانند باتری را به طور کامل پر کنند و باتری گوشی هواوی شما پس از استفاده از آنها به سرعت تخلیه می شود. 7- بر روی شارژر اصلی هواوی مشخصات شارژر مانند اندازه ولتاژ و جریان ورودی, نوع جریان ورودی (AC  یا DC), کشور سازنده شارژر و همچنین بارکدی که توسط دستگاه بارکدخوان به شما, شماره سریال شارژر را خواهد داد, به صورت کاملا خوانا و با کیفیت چاپ شده است.

نحوه خرید شارژر اصلی هواوی

برای خرید شارژر اصلی, مانند تمام قطعات جانبی گوشی هواوی, بهترین راه مراجعه به نمایندگی های معتبر این برند است. طبیعتا در نمایندگی که ارتباط مستقیمی با واحد فروش کارخانه اصلی دارد, شارژر بی کیفیت و تقلبی پیدا نمی شود. اما اگر در شهر شما نمایندگی معتبر نیست می توانید با مراجعه به سایت های معتبر اقدام به خریداری شارژر کنید. همواره توجه داشته باشید که شارژر گوشی بسیار پر اهمیت است و سلامت تمام قطعات گوشی وابسته به کیفیت شارژر است.